Wanneer wordt e-invoicing verplicht voor jouw onderneming? Bekijk het hier.
blog post header
 

50% van de tijd besparen op het maken van offertes - NV van de Boel dakwerken

Eddy Vandeboel van NV van de Boel dakwerken geeft aan dat hij 50% van zijn tijd kan besparen door gebruik te maken van CoManage voor het maken van offertes. Een erg handige tool voor alle ondernemers in de bouw.

Van de Boel dakwerken is aan- en verkoper van dakpannen. Deze dakpannen komen uit fabrieken van Frankrijk, Nederland en Duitsland.

Daarnaast voeren ze ook dakwerken uit voor particulieren en dat zijn hoofdzakelijk renovaties.

logo-klein.jpg
Aantal werknemers
Er zijn 5 dakwerkers werkzaam bij van de Boel.  Eddy en zijn zus Mariet regelen verder alle administratieve taken intern.

Aantal klanten
Jaarlijks hebben zij te maken met zo’n 40-tal klanten voor dankrenovaties en een 30-tal handelaars, dus in totaal rond de 70 klanten op jaarbasis.

Wat zijn uitdagingen voor van de Boel dakwerken met betrekking tot administratie?

“Wanneer je alles handmatig moet doen kost dit heel veel tijd. Je maakt dan ook gemakkelijk fouten. Het opvolgen van offertes en facturatie vergt ook veel tijd, dus zou het handig zijn als je hierover een digitaal overzicht hebt. Ook wil je dat de opmaak van een offerte en factuur er goed uit zien wanneer je deze naar een klant stuurt.”

Hoe heeft CoManage geholpen om deze uitdaging op te lossen?

“De tool werkt heel gemakkelijk, vooral de opmaak van offertes is heel handig. Je vult je velden in en voegt er zelf velden aan toe. Jouw eigen standaard tekstjes die altijd terugkomen voeg je toe en het ziet er gelijk mooi opgemaakt uit. Dat is heel gemakkelijk om mee te werken.”

Welke functionaliteiten gebruiken jullie in de CoManage tool?

“Offertes opmaken, facturatie en het klantenbestand aanvullen.”

Wat zijn de functionaliteiten in CoManage die handig zijn voor de bouw?

“Het maken van offertes, facturatie en het opvolgen van de facturatie lijken mij voor alle zelfstandigen in de bouw erg handig. Je kan ook je hele administratie in Excel en Word doen, maar dan moet je de hele opmaak nog zelf doen. Als je dan bijvoorbeeld een fout maakt in een formule in Excel, dan trek je dat door naar alle facturen.”

“Ik denk dat ik per offerte 50% van mijn tijd bespaar, doordat ik de offerte in CoManage maak. Daarom alleen al zou ik het aanbevelen aan collega-ondernemers.”

Eddy-Van-De-Boel-klein.jpg

Waarom zou je een tool zoals CoManage aanbevelen voor andere zelfstandigen in de bouw?

“Ik denk dat ik per offerte 50% van mijn tijd bespaar, doordat ik de offerte in CoManage maak. Daarom alleen al zou ik het aanbevelen aan collega-ondernemers. In de bouw heb je vaak al tijdsgebrek en je hebt dan geen zin om in de avond nog al je administratie te regelen. Ook voor de opvolging van de facturatie werkt het veel sneller en efficiënter.”

Hoe werkt het opstellen van een offerte in CoManage?

“Ik ga naar offertes en maak een klant aan of ik kies een al bestaande klant en dan volg ik gewoon de stappen. Dit werkt heel gemakkelijk. In het begin is het even zoeken en als je dan vertrokken bent is het kinderspel. Gelukkig heb je ook toegang tot 7 op 7 support of een demo, dus kan je daar altijd hulp vragen.”

Welke andere online tools gebruiken jullie?

“Nog een losstaand boekhoudpakket en een website met daarin een webshop. Via de website krijgen we ook zeer veel online aanvragen binnen.“

Probeer CoManage gratis uit
14 dagen zonder aankoopverplichting 👍
🚀
Gebruik net zoals 1500 andere bedrijven CoManage en vereenvoudig je administratie!
Test 14 dagen gratis
zonder aankoopverplichting 👍