Gelieve de Javascript-functionaliteit van je browser in te schakelen voor optimaal gebruik van deze website.

Hoe we een probleem ombogen tot een oplossing.

Ontwikkeld door ondernemers voor ondernemers.


Ontstaan

We gaan even terug in de tijd. Oktober 2011, CRE8 Websolutions ziet het daglicht. Hoewel er van daglicht eigenlijk geen sprake was. We startten namelijk onze onderneming vanuit de kelder met als focus het maken van websites. Al snel nam het aantal opdrachten en klanten toe. Een luxe in tijden van crisis, maar de snelle groei stelde ons wel plots voor een probleem.

Probleem

Veel klanten brengen veel administratie met zich mee. We maakten, net zoals vele s​tarters, o​nze facturen op in Excel. Een tijdrovende en frustrerende bezigheid. Het b​ijhouden van klantgegevens in Excel was al evenmin ideaal.

Idee

Hoe kunnen we dit op een efficiënte manier in de toekomst gaan doen? Bestaande oplossingen voldeden niet aan onze behoeften. Daarom kwamen we op het idee om zelf een beheersysteem te maken. Het belangrijkste hierbij was dat we er snel en gemakkelijk klanten, facturen e​n o​ffertes mee zouden kunnen beheren.

Concept

Naast het basisconcept gingen we op zoek naar handige tools die we konden integreren. Zo kwam er een online a​genda bij voor het plannen van afspraken. We voegden ook een dashboard t​oe waar we in één oogopslag de belangrijkste statistieken en projecten van onze onderneming konden opvolgen.

Prototype

Eens het concept vastlag, begon het grote werk. We startten met de ontwikkeling van een eerste prototype. Functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid stonden centraal als uitgangspunt voor het design van de interface. Na weken van programmeren lanceerden we ons eerste prototype met veel gejuich. Onze tool bleek niet alleen handig en tijdbesparend. De dagelijkse blik op de verkoopstatistieken motiveerde ons immers ook om elke maand beter te presteren dan de vorige.

Testing

Vanzelfsprekend was dit nog geen perfect werkend eindproduct. Na veel testen en debuggen van programmeerfoutjes, vormde er zich een mooie, maar vooral handige basis om op een gemakkelijke manier onze klanten en facturen te beheren.

Product

We gebruikten binnen CRE8 elke dag het beheersysteem en lieten dit ook vol trots zien aan de klanten die in ons kantoor passeerden. Velen waren meteen onder de indruk bij het zien van het dashboard. Op dat ogenblik groeide het besef dat ook ondernemingen uit andere sectoren baat konden hebben aan ons product.

Voor elke ondernemer

Binnen ons klantenbestand was er veel interesse in een gelijkaardig systeem dat door iedereen in een onderneming meteen kan gebruikt worden. Na kort beraad beslisten we om ons eigen beheersysteem om te bouwen naar een tool die geschikt is voor alle bedrijven. Deze stap was niet zo vanzelfsprekend. Herprogrammeren was de opdracht!

CoManage

Bij een goed product hoort natuurlijk ook een klinkende naam. Na enkele slapeloze nachten waren we er uit. CoManage – een combinatie van c​o­-worker en m​anagement – zou de naam worden voor onze online hulptool voor het eenvoudig beheren van ondernemingen.

De toekomst

De wereld waarin we leven verandert razendsnel. Vooral technologische ontwikkelingen hebben een grote invloed op hoe ondernemingen zich continu moeten aanpassen. Elke dag ontstaan er nieuwe mogelijkheden die bovendien snel ingeburgerd raken. Een tool als CoManage is dan ook nooit helemaal klaar. Wij zitten echter niet stil en brengen op regelmatige basis updates uit. Ook voor de nabije toekomst hebben we tal van nieuwe en handige functies gepland. Door te kiezen voor CoManage kan je als ondernemer gerust zijn dat je ook in de toekomst jouw bedrijf met grote eenvoud en transparantie zal kunnen blijven beheren.


En bespaar jezelf veel tijd met je administratieve taken.