Zonder klanten zou je zaak niet bestaan. Dat weet zelfs het kleinste kind. En toch zou je versteld staan van hoeveel bedrijven de gegevens van hun klanten niet systematisch bijhouden. In het slechtste geval is er zelfs helemaal geen sprake van een klantenbestand.

Als gevolg hiervan gaat er heel wat tijd verloren bij het uitvoeren van administratieve taken:

  • Een BTW-nummer opzoeken voor het opmaken van een factuur
  • Het telefoonnummer vinden van je contactpersoon bij je leverancier
  • Het adres opzoeken voor een afspraak bij een klant ter plaatse

En toch kan het ook anders. CoManage biedt je namelijk de mogelijkheid om alle belangrijke gegevens van je klanten en leveranciers op één centrale plaats bij te houden.

Voordelen van Online Klantenbeheer tegenover Offline Klantendatabase

Het online beheren van klanten en leveranciers biedt heel wat voordelen tegenover het bijhouden van klanten in bijvoorbeeld een excel bestand.

  • Je klantenbestand is overal toegankelijk in de cloud. Zelfs als je op de baan bent en geen toegang hebt tot je PC, kan je gemakkelijk aan de gegevens van je klanten.
  • Je klantengevens zijn bij ons in beschermde handen. Alle dataverkeer verloopt namelijk over een beveiligde verbinding. Je klantenbestand is met andere woorden enkel toegankelijk voor jou.
  • Als je dit wenst kan je je gegevens delen met meerdere personen uit je bedrijf. Dit is bijvoorbeeld handig voor een verkoopsteam dat vaak op de baan moet.
  • We maken meermaals per dag een backup van de gegevens. Op die manier hoef je niet bang te zijn dat je deze belangrijke informatie zou verliezen mocht je computer het begeven of je laptop gestolen worden.

Je Klantengegevens Eenmalig Invoeren

In ons klanten beheer systeem kies je zelf hoeveel informatie je invoert. Van sommige klanten heb je bijvoorbeeld niet meteen alle informatie. De ontbrekende gegevens kan je dan op een later tijdstip invoeren.

Voor andere klanten volstaat het om enkel de basisgegevens in te voeren, zoals naam, adres en BTW-nummer. En voor nog andere klanten kan het interessant zijn om extra info toe te voegen zoals de contactgegevens van meerdere personen.

Werken met je Klantengegevens

Eens de gegevens van jouw keuze ingevuld zijn, kan je deze data in onze klanten beheer software op verschillende manieren gebruiken.

Zo kan je

  • snel je route plannen via de integratie van Google Maps
  • een factuur opmaken voor je klant zonder dat je de basisgegevens opnieuw moet invoeren
  • de gegevens van een bepaalde klant snel opzoeken
  • een afspraak maken met een klant of leverancier
Klanten screenshot Contacten screenshot